to be or not to go to Aussie - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van henk speelman - WaarBenJij.nu to be or not to go to Aussie - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van henk speelman - WaarBenJij.nu

to be or not to go to Aussie

Door: henk en herma

Blijf op de hoogte en volg henk

30 September 2014 | Nederland, Hoogvliet

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Nu zit het even tegen.
Vorige week donderdag zag ik een aantal “vlammetjes” in mijn goede linker oog. Dat is geen goede zaak, zeker gezien de ervaringen die ik heb met mijn rechter oog.
Dus direct naar het Oogziekenhuis, waar toevallig die ochtend al een afspraak had staan voor een laatste “APK” i.v.m. de reis naar Aussie voor mijn rechter oog, hier is alles goed mee.
Specialist constateerde een scheur(tje) in mijn netvlies in het linker oog en vertelde direct dat ik niet naar Aussie mocht omdat in de komende 2 á 3 weken de kans bestaat dat er nog één of meerdere scheurtjes zouden ontstaan. Het oogvocht in mijn oog is behoorlijk geslonken.
Dit was natuurlijk geweldig balen. Gelukkig heeft Wereldcontact twee goede vervangers voor ons gevonden die de groepsreis nu gaan begeleiden.
Direct de volgende stap: het laseren van het netvlies om het scheurtje “in te dammen” zodat het niet verder scheurt. Zo gezegd, zo gedaan op dezelfde donderdag ochtend. Met een ingepakt oog als Piet Piraat naar huis…..
Vandaag op controle geweest en gelukkig: het laseren was voor een groot deel gelukt. Er is nog een “klein flapje” van het scheurtje waar nog de nodige spanning opstaat. Weet niet op welke manier ik dit verder uit moet leggen, maar ik mag de komende maand niet sporten of andere grote inspanningen leveren…….. Nou viel het met dat sporten tegenwoordig wel mee, stond dus al op een laag pitje. Mag wel auto rijden en andere normale dingen doen.
Ik moet over twee weken weer op controle en hopelijk zit dan het “flapje” ook keurig op zijn plaats.
Wij BEKIJKEN het positief en KIJKEN al weer uit naar ons volgende LICHTPUNT: een mooie reis met een 4X4 camper in maart 2014 door Zuid Afrika/Botswana/Namibië.
Dit is het korte reisverslag over tob e or not tob e in Aussie.
Dit is wel de snelste manier om jullie op de hoogte te stellen.
Groetjes

Henk en Herma

• 30 September 2014 - 21:51

Co En Jo:

nou ja zeg we weten even niet wat we zeggen moeten baalde ervan dat we jullie geen goede reis toegewenst hadden. Veel beterschap en we bellen!!

• 30 September 2014 - 23:43

Maja:

Henk, wat is dit ontzettend rot! Een schrale troost dat het nog hier in Nederland gebeurde, hier kon je direct behandeld worden en was er nog iets te regelen voor de groep! En wat heb ik een bewondering voor je positieve instelling....uitkijken naar de reis volgend jaar! Heel veel liefs voor jou en Herma en het allerbeste voor je kijkertje!
    Maja.

• 01 Oktober 2014 - 02:33

Elmi:

jammer mensen, moor goed, het oog wil ook wat .
    Ik vlieg zo dadelijk vanuit Bangkok naar Nederland.
    Groet
    Elmi

• 01 Oktober 2014 - 10:01

Claire En Ad:

daar leef je dan een hele tijd naar toe!
    dit is dan wel erg zuur
    inderdaad gelukkig in Nederland en goede behandeling
    de batterij weer opladen voor een volgende uitdaging !
    Gr Claire en Ad

• 01 Oktober 2014 - 10:01

Claire En Ad:

daar leef je dan een hele tijd naar toe!
    dit is dan wel erg zuur
    inderdaad gelukkig in Nederland en goede behandeling
    de batterij weer opladen voor een volgende uitdaging !
    Gr Claire en Ad

• 04 Oktober 2014 - 17:18

Marian Elbers:

Ik weet niet wat ik lees !!!! Ik ben sprakeloos ....... wat erg
    Ja er zijn ergere dingen..... gelukkig zien jullie het positief, en hebben nog een andere
    prachtige reis in het vooruitzicht !!
    Henk we wensen je Beterschap !!!!
    Groeten Marian en Jan

• 12 Oktober 2014 - 14:09

Theo & Ditte:

Hai Captain Cook

Wij lezen net pas dit bericht. Reden de PC werkte weer eens niet goed. Je weet dat wij een kei zijn met het oplossen van dit soort problemen. Maar dat zijde. Het is maar goed dat het hier gebeurd en niet onderweg tijdens de reis.
    Om de pijn te verzachten gaan we jullie bellen en even wat afspreken.
    Het komt goed.
    Groeten Theo & Ditte.